Мить нашого життя

Калейдоскоп новин

Відеомолитва


Мультимедіа

Православні медіа-ресурси

Баннер
Баннер
Монастыри и храмы УПЦ
Баннер
На запитання відвідувачів нашого сайту відповідає клірик Покровського собору м. Сміла о. Олексій Лукаш
12.03.2013 16:45

На запитання відвідувачів нашого сайту відповідає клірик Покровського собору м. Сміла о. Олексій ЛукашЗапитання:
Великий піст, що розпочинається із наступного понеділка, здавна вважається часом покаяння і прийняття Святого Причастя. Чому ж у такому разі звичайна Божественна літургія протягом посту правиться значно рідше, аніж протягом року? Звідки пішов звичай служити літургію Передосвячених Дарів лише по середах і п'ятницях? Заздалегідь вдячний за відповідь, Андрій.

Відповідь:
Так, безпосередня участь православних християн у Божественній літургії, яка завершується Причастям вірних, дає кожній віруючій людині особливу радість не якогось символічного, а цілком реального з'єднання з Господом. А от власними гріхами ми видаляємо себе від Бога.

Тому Церквою встановлено правило, згідно якому протягом Великого посту в буденні дні не здійснюється літургії за повним чином з тим, щоби ми повніше могли відчувати стан своєї гріховності, яка позбавляє нас Божественної благодаті. Це правило своїм виникненням сходить до першого століття і служить більш ретельному, прискіпливому налаштуванню віруючої душі на усвідомлення своєї гріховності.

Запитання:
Скажіть, будь ласка, чи можна згадувати у молитвах про здоров'я неправославні імена? Адже сьогодні доволі часто доводиться стикатися з випадками, коли хрещена людина носить ім'я, якого немає серед православних. Як бути в такому разі? Ганна

Відповідь:
Дійсно, трапляються непоодинокі випадки, коли при хрещенні у храмі людині чомусь залишили неправославне ім'я, дане йому при народженні. Хрещена людина є членом Церкви й має право на те, щоб за неї молилися. Як бути в такому разі, якщо ім'я таки не є православним? Подаючи за нього записку, треба обов'язково проти імені вказати, що він хрещений у Святому Православ'ї, тоді ні в кого не буде ніякої спокуси й ніяких питань до Вас особисто. Якщо ж людина не є православною, то за неї можна молиться лише келійно, тобто в приватній, особистій молитві.

Запитання:
Хотілося б дізнатися, чому канонічних Євангелій саме чотири? Наскільки мені відомо, існують ще так звані апокрифи, неканонічні євангельські тексти? Чому не залишили єдине Святе Письмо? Чому апостол і євангеліст Іоанн Богослов написав Євангеліє лише через 3 десятиліття після попередніх трьох? Сергій, м. Черкаси

Відповідь:
Передусім треба чітко розуміти, що наявність 4-х Євангелій визначено не людськими хотіннями, примхами, розумом, а передусім Божественним Промислом нашого спасіння у Христі Ісусі. Як відомо зі Старого Зсаовіту, у святого пророка Єзекіїля (1:4-25) було бачення чотирьох тварин з людськими обличчями: обличчя людини та обличчя лева з правого боку у всіх чотирьох; а з лівого боку обличчя бичка у всіх чотирьох і обличчя орла у всіх чотирьох (Єз.1:10). Деякі святі отці (зокрема, Іриней Ліонський, Ієронім Стридонський, Григорій Двоєслов) бачать тут пророче вказівку на характер і зміст кожного з 4-х Євангелій, що залишені нам для читання та виконання. Таке тлемачення й знайшло відображення в іконографії, оскільки євангелістам засвоєні саме ті символи, взяті з пророка Єзекіїля. Кожен з них, передаючи головні події Священної новозавітної історії, що пов'язана з життям Ісуса Христа, разом з тим доповнюють один одного, більш повно приділяючи увагу рисам нашого Спасителя: зокрема, апостол Матфій показує Його досконалим, безгрішною Людиною (тому він має символ ангела), апостол Марк зображує Христа як Царя (тому цього євангеліста зображено через символ царя тварин - лева), апостол Лука розкриває Христа як Бога, Який втілився в людському єсті, Який приніс Себе в жертву за гріхи людей (звідси зображення жертовної тварини - тілець), а от апостол Іоанн яскраво розкрив образ Христа, Який переміг смерть і вознісся до Бога Отця (тому його зображено через символ орла).
Євангелій повинно було бути саме чотири, тому що цим символічно зображується проповідь Благої звістки всьому людству. Невипадково число 4 в Біблії символізує просторову повноту. Зазначимо, що жоден церковний собор не може змінювати апостольські священні тексти.
Щодо святого апостола Іоанна Богослова, то він написав своє Євангеліє в 90-х роках I-го століття на прохання малоазійських єпископів, які бажали отримати від нього настанови у вірі, християнському благочесті та побожності. Крім того, блаженний Ієронім вказує на ще один важливий привід написання Євангелія від Іоанна саме в цей час: поява перших єресей, які заперечували пришестя Христа-Бога у людській плоті.

 

Додати коментар

Захисний код
Оновити

Реклама

Баннер
Баннер
Баннер
Баннер
Баннер
Баннер
Баннер
Баннер
Баннер

Статистика

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterСьогодні239
mod_vvisit_counterВчора1038
mod_vvisit_counterМісяць29050
mod_vvisit_counterЗа весь час2625271

Зараз онлайн: 9
Офіційний сайт Черкаської єпархії УПЦ