Мить нашого життя

Калейдоскоп новин

Відеомолитва


Мультимедіа

Православні медіа-ресурси

Баннер
Баннер
Монастыри и храмы УПЦ
Баннер
Владика Софроній прибув з архіпастирським візитом до Чорнобаю
28.05.2020 18:46

Владика Софроній прибув з архіпастирським візитом до Чорнобаю28 травня, на сороковий день після Воскресіння Христового православні християни святкують Вознесіння Господнє. Напередодні свята Його Високпреосвященство митрополит Черкаський і Канівський Софроній молився за всенічним бдінням у Михайлівському кафедральному соборі та очолив полієлей. Після читання Євангелії владика Софроній помазав вірян освяченим на літії єлеєм.
У сам день свята архіпастир відвідав Чорнобаївське благочиння, де очолив Божественну літургію з нагоди престольного свята Вознесенського храму села Мельники. На малому вході за труди на славу Святої Церкви настоятель храму протоієрей Володимир Сиволап нагороджений правом носіння другого хреста з прикрасами. після Літургії відбулося славлення Вознесінню Господньому та виголошено уставні многоліття.

 

Прес-служба Черкаської єпархії

 
Молитовно ушанували пам'ять небесних покровителів Черкащини
27.05.2020 07:00

Молитовно ушанували пам'ять небесних покровителів Черкащини26 травня щорічно у Черкаській єпархії відбуваються святкування на честь покровителя Черкащини прмч. Макарія Канівського та Собору Новомучеників та Сповідників Черкаських.

Напередодні було звершене всенічне бдіння з літією та акафістом. Зранку перед Літургією у каплиці Новомучеників та Сповідників Черкаських був звершений водосвятний молебень з акафістом Святим Новомученикам, після чого розпочалась Божественна Літургія яку очолив Його Високопреосвященство митрополит Черкаський і Канівський Софроній. Владиці співслужили вікарій Черкаської єпархії єпископ Золотоніський Іоанн, секретар єпархії протоієрей Василій Вознюк, благочинний Черкаського округу протоієрей Сергій Чумак та отці благочинні з інших благочинь з парафіяльним духовенством Черкаської єпархії.
На малому вході клірик Черкаського чоловічого монастиря Різдва Пресвятої Богородиці диякон Димитрій Скорина удостоєний права носіння подвійного ораря.
По закінченні богослужіння біля святих мощей преподобномученика Макарія був звершений короткий молебень.

Прес-служба Черкаської єпархії

 
Сьогодні Православна Церква відзначає пам'ять святих покровителів землі Черкаської
26.05.2020 06:10

Сьогодні Православна Церква відзначає пам'ять святих покровителів землі ЧеркаськоїСьогодні вся повнота Православ'я відзначає пам'ять преподобномученика Макарія Переяславського і Канівського чудотворця, і святих новомучеників і сповідників Черкаських.

У Михайлівському кафедральному соборі відбудеться велике святкове богослужіння, яке очолить Високопреосвященніший митрополит Черкаський і Канівський Софроній. Напередодні відбулося Всенічне бдіння із читанням акафісту преподобномученику Макарію біля раки з його нетлінними мощами.

Прес-служба Черкаської єпархії

 
Владика Софроній нагородив ігуменю монастиря
24.05.2020 07:57

Владика Софроній нагородив ігуменю монастиря21 травня, коли Православная Церква відзначає пам'ять святого апостола та євангеліста Іоанна Богослова, Високопреосвященніший митрополит Черкаський і Канівський прибув до Іоанно-Богословського скита Красногірського жіночого монастиря, для кого цей день є престольним святом. Разом з духовенством Владика очолив Божественну літургію, за яко. Нагородив настоятельницю святої обителі ігумеюі Арсенію хрестом з прикрасами, побажавший їй ревного служіння Богу і продовження благочестивих традицій славетного Красногірського монастиря.

Прес-служба Черкаської єпархії

 
ПОМИНАЛЬНІ ОБІДИ. Історія походження і сучасні роздуми
22.05.2020 11:48

ПОМИНАЛЬНІ ОБІДИ. Історія походження і сучасні роздумиНевід'ємною частиною прощання з нашими померлими родичами чи знайомими є чин відспівування, або похорону, після якого всі присутні запрошуються на поминальний обід. Чому після похорону влаштовуються обіди? Це запитання, на яке здебільшого відповідають розповідаючи про традицію, але її походження майже ніхто не знає і навіть у більшості не задається наміром взнати. Просто люди приходять у їдальню, чи додому і вкушають запропоновану трапезу. Дехто осмілюється казати, що ці обіди це пережитки язичницьких тризнищ, або інші свої власні думки.


Майже з самого початку історії життя людини на землі від її народження, буквально по п'ятам за нею ходить смерть. У житті кожного з нас настане останній день, побачивши у якому ранок ми не побачимо вже вечора, або побачивши вечір для когось не настане ранок. За Православним вченням підкріпленим Священним Писанням та Переданням ми знаємо що наша душа не помирає разом з тілом, а будучи створеною безсмертною возноситься на приватний суд. Під час цього суду вирішується доля душі до дня загального воскресіння мертвих, аж поки тіла які постануть у нетлінні не з'єднаються із душами і не постане людина у повному складі своєї природи. Тільки тоді праведники, рівно як і грішники рівно сприймуть свою участь, яку кожен самостійно в силу своєї свободи вибрав йдучи вузькою, чи широкою дорогою по життю.
Минаючи далі всі інші подробиці, зупинимось на нашій темі. Як вже було згадано, що після того як покійника проведуть на кладовище усі присутні йдуть в установлене місце де для них приготований обід. Щоб зрозуміти суть нашої теми треба розглянути взагалі що таке трапеза і її зв'язок, як би це дивно не звучало із богослужінням. Воцерковлені люди часто чують, та не менш часто самі кажуть що трапеза являється продовженням богослужіння. І це правда. Найбільше це помітно у монастирях, де або після служби, або в установлений інший час насельники у повному вбранні ряса і клобук поспішають у трапезу де звершується молитва, читається житіє святого дня чи інше повчання. Чернечі устави в обов'язковому порядку наголошують на відвідуванні загальної трапези. В побожних родинах православних християн можна спотерігати подібну картину, коли родина прийшовши із святкової чи недільної служби молиться і сідає за стіл. Деякі люди навіть ставлять ікону свята у главі стола перед якою запалюють свічечку чи лампаду. Престольні торжества у храмах також закінчуються здебільшого загальною трапезою. У деяких парафіях навіть часто практика щонедільних трапез кліру із парафіянами, тощо. З вищеописаного ми бачимо, що практика трапез по тим чи іншим випадкам звичайна річ не тільки у людей мирських, а й воцерковлених. Звичайно ж говорити що це через те, що люди просто люблять поїсти і розслабитись не буде вірним. Суть цього значно глибша, у чому й спробуємо розібатись.
У «Діяннях» (6:1-2) ми читаємо, що під час трапез у першохристиянських спільнотах звершувалась Євхаристія, або «преломлення хліба». Апостол Павло у 1-му посланні до Коринфян (11:20-34) описує як це проходило: спочатку зібрані причащались Тіла Христового, потім вкушали їжу і в кінці причащались Крові Христової. Такий же порядок описаний під час Тайної Вечері у Євангелії від Луки (21:17-20). Пізніше той же апостол Павло застерігає християн від недостойної участі у «Вечері Господній», внаслідок чого у нього виникає логічна думка відділити одне від іншого внаслідок зловживань, що коротко виражається у настанові для тих хто просто приходив щоб насиститись фізично: «А якщо хто з вас голодний нехай їсть вдома» (1Кор. 11:33-34).

 
<< Перша < Попередня 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Наступна > Остання >>

Останні коментарі

Реклама

Баннер
Баннер
Баннер
Баннер
Баннер
Баннер
Баннер
Баннер
Баннер

Статистика

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterСьогодні1663
mod_vvisit_counterВчора2720
mod_vvisit_counterМісяць22095
mod_vvisit_counterЗа весь час3248368

Зараз онлайн: 40
Офіційний сайт Черкаської єпархії УПЦ