Мить нашого життя

Калейдоскоп новин

Відеомолитва


Мультимедіа

Православні медіа-ресурси

Баннер
Баннер
Монастыри и храмы УПЦ
Баннер
Офіційний сайт Черкаської Єпархії УПЦ
Святкова архієрейська служба в кафедральному соборі

Святкова архієрейська служба в кафедральному соборіСьогодні, у свято Благовіщення Пресвятої Богородиці, Високопреосвященніший Митрополит Черкаський і Канівський Софроній очолив Божественну літургію, яку було звершено у кафедральному Михайло-Архангельському соборі Черкас. Разом із Владикою служили секретар єпархії протоієрей Василь Вознюк, клірики собору.
У своєму вітальному слові до вірян Владика наголосив на великому значенні євангельської події Благовіщення, високої місії Діви Марії, Яка вмістила в Собі майбутнє народження Христа-Спасителя. Владика говорив про надзвичайне смирення Божої Матері, Її цілковиту покору волі Божій та інші чесноти, які піднесли Богоматір на найвищий ступень шанування християнським світом та всім людством.
По завершенні Божественної літургії Владика Софроній надав усім присутнім своє архіпастирське благословення.

Прес-служба Черкаської єпархії УПЦ

 
Видатний богослов, місіонер, наставник

Видатний богослов, місіонер, наставникОдним із визначних дореволюційних представників православного духовенства міста Черкаси без сумніву можна назвати протоієрея Микиту Михайловича Дубницького – магістра богослов'я, місіонера, педагога та адміністратора.


Народився отець Микита у родині псаломщика Києво-Софійського собору та прислужника митрополичого дому Михайла Дубницького у 1803 році. Звичайно ж у той час дорога вихідця з сім'ї духовенства була одна – служіння Церкві. Яка ця дорога і у якому сані залежало вже від освіти даного вихідця, але початок духовній освіті завжди починався із місцевого духовного училища, проовжувався у семінарії, міг бути продовжений навіть у Духовній Академії. Отже з 1814 року малий Микита починає навчатись у Києво-Подільському Духовному Училищі, а з 1821 по 1825 у семінарії. Після закінчення філософського класу семінарії рішенням академічного правління переведений на навчання до Київської Духовної Академії де здобув ступінь магістра богослів'я за роботу «Рассуждение о том, действительно ли было явление Креста Константину Великому пред последним сражением его с Максенцием, и если было, то наяву или во сне, естественное или сверхестественное». Окрім цього студент Дубницький прекрасно володів мовами латинню, грецькою, французькою і німецькою. Після закінчення КДА зайняв посаду професора кафедри церковної історії та французької мови, викладав згадані дисципліни і додатково німецьку мову.
У 1830 році оружився, у шлюбі мав шестеро дітей: Олександру 1835 р.н., Микиту 1837 р.н., Анну 1845 р.н., Євгенію 1847 р.н., Людмилу 1848 р.н. і Євдокію 1850 р.н. 17 серпня за старим стилем того ж 1830 року року єпископом Чигиринським Кирилом (Куницьким) рукопокладений у священика для Андріївського храму Києва, а згодом переведений до Воскресенського храму на Подолі.

 
До уваги відвідувачів сайту

З 1 березня 2021 року цей сайт Черкаської єпархії офіційно завершив свою роботу. Про події в житті Черкаської єпархії відтепер Ви можете дізнатися на офіційному інформаційному порталі

cherkasy.church.ua


Фотоінформація про події міститься на сторінці «Фотолітопис Черкаської єпархії» в мережі фейсбук.
Сподіваємося на те, що наша читацька аудиторія лише збільшуватиметься.

 

Прес-служба Черкаської єпархії

 
До уваги користувачів нашого сайту!

Доводимо до відома постійних користувачів нашого сайту, що із січня 2021 року з благословення та за сприяння Високопреосвященнішого архієпископа Феодосія інформаційний портал

cherkasy-orthodox.com.ua

переходить на платформу нового офіційного сайту Черкаської єпархії

за постійною адресою:

cherkasy.church.ua

Це обумовлене необхідністю органічного включення інформаційної роботи Черкаської єпархії в інформаційний простір всієї Православної Церкви, суттєвого розширення та оперативності інформаційного обміну, зручного доступу до актуальних церковних новин, православної богословської спадщини тощо.
Нова платформа офіційного сайту Черкаської єпархії більш зручна у користуванні, має значні можливості для вміщення на ній різноманітної фотоінформації, відеоматеріалів, швидкого переходу на базові інформаційні ресурси українського та світового Православ'я.
Сподіваємося на те, що ця реорганізація дедалі розширить нашу читацьку аудиторію, зробить інформаційну роботу ще більш насиченою, оперативною та актуальною.

Прес-служба Черкаської єпархії

 
ПОМИНАЛЬНІ ОБІДИ. Історія походження і сучасні роздуми

ПОМИНАЛЬНІ ОБІДИ. Історія походження і сучасні роздумиНевід'ємною частиною прощання з нашими померлими родичами чи знайомими є чин відспівування, або похорону, після якого всі присутні запрошуються на поминальний обід. Чому після похорону влаштовуються обіди? Це запитання, на яке здебільшого відповідають розповідаючи про традицію, але її походження майже ніхто не знає і навіть у більшості не задається наміром взнати. Просто люди приходять у їдальню, чи додому і вкушають запропоновану трапезу. Дехто осмілюється казати, що ці обіди це пережитки язичницьких тризнищ, або інші свої власні думки.


Майже з самого початку історії життя людини на землі від її народження, буквально по п'ятам за нею ходить смерть. У житті кожного з нас настане останній день, побачивши у якому ранок ми не побачимо вже вечора, або побачивши вечір для когось не настане ранок. За Православним вченням підкріпленим Священним Писанням та Переданням ми знаємо що наша душа не помирає разом з тілом, а будучи створеною безсмертною возноситься на приватний суд. Під час цього суду вирішується доля душі до дня загального воскресіння мертвих, аж поки тіла які постануть у нетлінні не з'єднаються із душами і не постане людина у повному складі своєї природи. Тільки тоді праведники, рівно як і грішники рівно сприймуть свою участь, яку кожен самостійно в силу своєї свободи вибрав йдучи вузькою, чи широкою дорогою по життю.
Минаючи далі всі інші подробиці, зупинимось на нашій темі. Як вже було згадано, що після того як покійника проведуть на кладовище усі присутні йдуть в установлене місце де для них приготований обід. Щоб зрозуміти суть нашої теми треба розглянути взагалі що таке трапеза і її зв'язок, як би це дивно не звучало із богослужінням. Воцерковлені люди часто чують, та не менш часто самі кажуть що трапеза являється продовженням богослужіння. І це правда. Найбільше це помітно у монастирях, де або після служби, або в установлений інший час насельники у повному вбранні ряса і клобук поспішають у трапезу де звершується молитва, читається житіє святого дня чи інше повчання. Чернечі устави в обов'язковому порядку наголошують на відвідуванні загальної трапези. В побожних родинах православних християн можна спотерігати подібну картину, коли родина прийшовши із святкової чи недільної служби молиться і сідає за стіл. Деякі люди навіть ставлять ікону свята у главі стола перед якою запалюють свічечку чи лампаду. Престольні торжества у храмах також закінчуються здебільшого загальною трапезою. У деяких парафіях навіть часто практика щонедільних трапез кліру із парафіянами, тощо. З вищеописаного ми бачимо, що практика трапез по тим чи іншим випадкам звичайна річ не тільки у людей мирських, а й воцерковлених. Звичайно ж говорити що це через те, що люди просто люблять поїсти і розслабитись не буде вірним. Суть цього значно глибша, у чому й спробуємо розібатись.
У «Діяннях» (6:1-2) ми читаємо, що під час трапез у першохристиянських спільнотах звершувалась Євхаристія, або «преломлення хліба». Апостол Павло у 1-му посланні до Коринфян (11:20-34) описує як це проходило: спочатку зібрані причащались Тіла Христового, потім вкушали їжу і в кінці причащались Крові Христової. Такий же порядок описаний під час Тайної Вечері у Євангелії від Луки (21:17-20). Пізніше той же апостол Павло застерігає християн від недостойної участі у «Вечері Господній», внаслідок чого у нього виникає логічна думка відділити одне від іншого внаслідок зловживань, що коротко виражається у настанові для тих хто просто приходив щоб насиститись фізично: «А якщо хто з вас голодний нехай їсть вдома» (1Кор. 11:33-34).

 
<< Перша < Попередня 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Наступна > Остання >>

Сторінка 1 з 457

Останні коментарі

Реклама

Баннер
Баннер
Баннер
Баннер
Баннер
Баннер
Баннер
Баннер
Баннер

Статистика

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterСьогодні1155
mod_vvisit_counterВчора2053
mod_vvisit_counterМісяць14531
mod_vvisit_counterЗа весь час3841960

Зараз онлайн: 21
Офіційний сайт Черкаської єпархії УПЦ