Мить нашого життя

Калейдоскоп новин

Відеомолитва


Мультимедіа

Православні медіа-ресурси

Баннер
Баннер
Монастыри и храмы УПЦ
Баннер
Офіційний сайт Черкаської Єпархії УПЦ
Найголовніше в Різдвяні свята — не вирішити календарне питання, а не забути, Хто народжується

Про те, що насправді відбувається з церковним календарем, який календар — старий чи новий — точніше, чи дійсно це може роз'єднувати православних християн та про головне у святкуванні Різдва Христового — в інтерв'ю голови Літургічно-богослужбової комісії при Священному Синоді УПЦ архієпископа Новокаховського і Генічеського Філарета, повідомляє Інформаційно-просвітницький відділ УПЦ.

– Сьогодні багато розмов про церковний календар. Наскільки важлива ця проблема для Церкви? Чи питання виникають переважно навколо Церкви, у площині політичній?

– Проблема церковного календаря для Церкви зараз є досить малоактуальною. У всякому разі, я говорю про Православну Церкву, про УПЦ. Більше проблем виникає навколо Церкви, і ідеологія переважно такого плану: «будьмо святкувати разом з усіма просвіченими народами», «будьмо послідовними у наших європейських прагненнях»... Але питання власне стосується церковного календаря. Державний календар у нас дійсно григоріанський, і ми чудово ним користуємося. У церковному календарі через дріб йде дата за календарем григоріанським і за юліанським. Початок і мета календаря церковного – це організація богослужбового життя. Ось із цим календарем абсолютно нормально богослужбове життя Церкви організоване. Церква комфортно себе почуває з юліанським календарем.

– Який календар точніше – старий чи новий?

– Гарне запитання... Церква, користуючись календарем, від початку подає, що ідеального календаря не існує, він не може існувати. Тим більше, церковний календар поєднує у собі календар сонячний і календар місячний. Обчислення пасхалій за сонячно-місячним календарем може бути більш або менш точним, але ідеальним не може бути ніколи. Укладачі старої пасхалії, Олександрійської, були дуже серйозними астрономами, і за їхніми обчисленнями похибка в пасхалії становить за дві тисячі років приблизно три години. З цієї точки зору можна сказати, що для Церкви юліанський календар більш правильний. Окрім цього, у часи, коли до впровадження готувався календар григоріанський, у комісії з його підготовки за астрономічними мотивами відмовився брати участь Миколай Коперник. Проти нового стилю виступав і один із видатних астрономів, родоначальник американського астрономічного товариства Саймон Ньюкомб. Дмитро Менделєєв також був проти. Якщо узагальнити, можна сказати, що ідеального календаря немає, проте для церкви точніше буде саме юліанський календар.

 
Архієрейське служіння у Красногірському Покровському монастирі

Архієрейське служіння у Красногірському Покровському монастирі9 січня, у день пам'яті святого первомученика Стефана, Високопреосвященніший митрополит Черкаський і Канівський Софроній прибув до Красногірського Покровського монастиря, де звершив Божественну літургію і привітав сестер, трудівників обителі з Різдвом Христовим.
Разом з Владикою Софронієм служив вікарний єпископ Іоанн, клірики Золотоніського благочиння, а також секретар єпархії протоієрей Василь Вознюк і благочинний Черкаського округу протоієрей Сергій Чумак.

Прес-служба Черкаської єпархії

 
Воронезький архієпископ із Благодатного – уродженець Черкащини

Воронезький архієпископ із Благодатного – уродженець ЧеркащиниМаловідомий архієрей однієї із знаменитих єпархій Російської імперії, професор богослов'я, просвітник і т.д. Це все про Воронезького архієпископа Єпіфанія (Євдокима Савича Канівецького) який народився у 1775 у невеличкому селі Богушкова Слобідка, саме так називалось Благодатне до перейменування у більш звичну черкащанам Чапаївку. До сьогоднішнього дня у відділі рідкісних книг наукової бібліотеки Воронезького Державного Університету збереглось дев'ять книг по філософії і богослов'ю.


Закінчив Переяславську семінарію і Київську Духовну Академію у 1794 р. Деякий час не міг визначитись із подальшим шляхом і вчителював у рідній семінарії, аж поки у 1800 р. не прийняв чернечий постриг з іменем Єпіфаній продовживши учительську діяльність. Під час чину постригу постриженик дає одну з обітниць бути у тому місці, де йому буде вказано священноначаллям, стаючи людиною Церкви і віддаючи свою волю ігумену чи єпископу. Невдовзі після цього прийняв спочатку дияконський а потім священицький сан. Через п'ять років після постригу у 1805-му ієромонаха Єпіфанія переводять до Нижнього Новгороду викладачем у місцеву семінарію. Варто пам'ятати що семінарія того часу не була подібна на сучасні. На той час там вивчались і світські науки, так наприклад у Нижньому Новгороді він став викладачем риторики і математики. Вже через рік у 1806 р. він возводиться у сан архімандрита і переводиться до Петербурзької Олександро-Невської Лаври викладачем семінарії, разом з цим несучи послух настоятеля Віленського Свято-Духівського монастиря. Дивним лишається як можливо було виконувати ці послухи у місцях які знаходяться географічно не близько одне біля одного, але уже у 1808-му він стає ректором однієї з чотирьох Духовних Академій Казанської і настоятелем Казанського Преображенського монастиря. У 1809-му реорганізовує по новому академічну бібліотеку роблячи її загальнодоступною для усіх бажаючих, за що отримав орден Св. Анни ІІ ступеню від Святішого Синоду.

 
Про захоплення храмів УПЦ, томос, очікування від влади та Пасху Христову — велике інтерв'ю митрополита Антонія

Про захоплення храмів УПЦ, томос, очікування від влади та Пасху Христову — велике інтерв'ю митрополита АнтоніяТільки протягом квітня до Представництва УПЦ при європейських міжнародних організаціях надійшло більше 25 скарг від громад УПЦ щодо утисків і захоплення храмів прихильниками «ПЦУ», причому між першим і другим туром Президентських виборів Рівненщину охопила «хвиля рейдерства». Водночас Конституційний суд відкрив провадження у справі щодо перейменування релігійних організацій. Про це, а також про те, ким і чому відбувається захоплення храмів УПЦ; чи вживає якихось дій Церква, аби зупинити міжконфесійні конфлікти, та яких саме; про незаконність Закону про перейменування і необхідність відкликання томосу та про те, чи може змінитися ситуація в церковній сфері, якщо зміниться Президент — в ексклюзивному інтерв'ю Керуючого справами УПЦ митрополита Бориспільского і Броварського Антонія для Realist, повідомляє Інформаційно-просвітницький відділ УПЦ.

— Сколько храмов УПЦ перешли в новосозданную «ПЦУ»? Какова ситуация с Киев-Печерской и Почаевской Лаврами?

— Согласно нашей статистике, из Украинской Православной Церкви в созданную Константинополем организацию перешли 68 религиозных общин, еще 78 храмов захвачены насильственным путем. Свято-Успенская Киево-Печерская и Свято-Успенская Почаевская Лавры остаются в нашей Церкви. По закону, все строения исторического значения принадлежат государству, а мы ими пользуемся. Нельзя исключать, что государство в лице Министерства культуры захочет разорвать договора о пользовании.

— Как Минкульт реагирует на Ваш отказ переименовываться, ведь по новому закону уже заканчивается срок для этого?

— Срок истекает 26 апреля — символично, что в этом году это совпадает со Страстной пятницей. Минкульт разослал нашим епархиям, монастырям и синодальным учреждениям официальное напоминание об этом. Представители Минкультуры заявляют, что, если мы не поменяем свое название, это сделают за нас. Менять название мы не собираемся и свое право защищаем в судах. Это требование нарушает все всевозможные национальные законы и европейские конвенции. Но мы не очень по этому поводу переживаем. Наша Церковь уже жила без регистрации после революции 1917 года до Второй мировой войны. Притеснения, гонения — как бы странно это не звучало, были естественными для христиан с самого зарождения христианства. Испытания нам посылаются, чтобы становиться мужественнее. И мы выстоим! Сила Божья сильнее любого властителя мира сего. Как гласит пословица: в браке Церкви с государством вдовой всегда остается Церковь. Чего таким образом добивается власть? Хочет загнать наших прихожан в подвалы молиться? Это разве европейский путь?

 
Владика Софроній приймав привітання від духовенства та церковних громад єпархії

Владика Софроній приймав привітання від духовенства та церковних громад єпархіїСьогодні, у перший день святкування Різдва Христового, Високопреосвященніший митрополит Черкаський і Канівський Софроній після звершення Божественної літургії у Михайлівському кафедральному соборі приймав від духовенства, недільних шкіл, громадських діячів та церковних хорів.


Першими серед них клірики самого кафедрального собору на чолі з секретарем єпархії протоієреєм Василем Вознюком, благочинним Черкаського округу протоієреєм Сергієм Чумаком. Згодом завітали священики з інших парафій Черкас, зі Смілянського благочиння, Золотоноші та ін.
А от дзвінка святкова коляда, піднесені різдвяні пісні лунали у виконанні кафедрального собору під керівництвом Валентини Миколаївни Кисленко, церковних хорів Стрітенського (Афганська церква), настоятель протоієрей Володимир Нікітенко, та Андріївського (мкр."Митниця"), де старший священик ієрей Артемій Чумак, храмів м.Черкаси.

Прес-служба Черкаської єпархії

 
<< Перша < Попередня 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Наступна > Остання >>

Сторінка 2 з 412

Реклама

Баннер
Баннер
Баннер
Баннер
Баннер
Баннер
Баннер
Баннер
Баннер

Статистика

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterСьогодні417
mod_vvisit_counterВчора1730
mod_vvisit_counterМісяць39384
mod_vvisit_counterЗа весь час2881001

Зараз онлайн: 24
Офіційний сайт Черкаської єпархії УПЦ